Reklamační řád
Tento dokument vydává Jiří Lubas, se sídlem Pod Tvrzí 388, Odolena Voda 25070, IČO: 01357115, Městský úřad Brandýs nad Labem, spisová značka 320901.
Tento dokument obsahuje přehledné informace pro spotřebitele ohledně odstoupení od koupě ve 14 denní lhůtě a pro uplatnění reklamací zboží koupeného spotřebitelem prostřednictvím internetového obchodu www.4legs.cz nebo pro uplatnění reklamací zboží koupeného spotřebitelem fyzicky v kamenné prodejně, adresa: Květnová 3, Odolena Voda 25070.
ROZDÍL MEZI ODSTOUPENÍM VE 14 DENNÍ LHŮTĚ A REKLAMACÍ VADNÉHO ZBOŽÍ
Od koupě zboží můžete ve 14 denní lhůtě odstoupit, i když zakoupené zboží není vadné. Své důvody pro odstoupení nám nemusíte sdělovat. Tohoto práva mohou využít pouze zákazníci, kteří si koupili zboží v internetovém obchodě. Zákazníci, kteří zakoupili zboží v kamenné prodejně, toto právo nemají, neboť si mohou zboží před jeho koupí na místě prohlédnout.
„Reklamaci“ uplatňujete v případě, že zboží mělo v okamžiku jeho převzetí z Vaší strany nějakou vadu, i když se tato vada projeví později, nebo si zboží po dobu záruky (je-li poskytnuta) neudrželo svou funkci a výkonnost.
FOTODOKUMENTACE REKLAMOVANÉHO ZBOŽÍ
V rámci reklamace zboží můžete být požádáni o zaslání fotek příslušného zboží. Ačkoli zaslání fotek zboží není podmínkou uplatnění Vašich spotřebitelských práv, žádáme Vás pokud možno o vyhovění, neboť to může výrazně usnadnit a urychlit proces reklamace.
ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY VE 14 DENNÍ LHŮTĚ
Od koupě zboží můžete odstoupit do 14 dnů ode dne, kdy jste převzali zboží. V této lhůtě nám musíte Vaše odstoupení buďto ústně sdělit, nebo odeslat písemné odstoupení.
Od smlouvy můžete odstoupit jakýmkoli jednoznačným prohlášením učiněným vůči Jiří Lubas, tj. jak ústně (telefonicky), tak písemně
Odstoupení od smlouvy nám můžete sdělit následovně:
- telefonicky na číslo +420 776483026, nebo
- emailem na adresu 4legscz@gmail.com, nebo
- poštou na adresu: Květnová 3, Odolena Voda 25070
Jakmile odstoupíte od smlouvy, musíte nám do 14 dnů dotčené zboží odeslat nebo předat. To lze učinit několika způsoby, které jsou uvedeny na konci tohoto dokumentu.
Kupní cena zboží Vám bude vrácena do 14 dnů ode dne, kdy nám bylo doručeno Vaše odstoupení.
Kdy nemůžete odstoupit od smlouvy ve 14 denní lhůtě
- 1837 občanského zákoníku vyjmenovává případy, kdy spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy. Ze sortimentu se jedná zejména o následující případy:
- zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- zboží dodané v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil.
Zboží opotřebované nebo poškozené kupujícím
Před případným odstoupením od smlouvy jste oprávněni se zbožím nakládat pouze tak, jak je nutné k tomu, abyste se seznámili s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Jestliže se zbožím budete nakládat jinak a následně byste chtěli odstoupit od smlouvy, odpovídáte nám za snížení hodnoty zboží. Vezměte prosím na vědomí, že v případě opotřebení nebo poškození zboží z Vaší strany může činit snížení hodnoty zboží až sto procent. Je-li to možné, vracejte nám zboží v původním obalu.
PRÁVO NA UPLATNĚNÍ REKLAMACE A JAK REKLAMACE PROBÍHÁ
Reklamovat můžete zboží, které:
a) bylo vadné v okamžiku jeho převzetí z Vaší strany, nebo
b) si po záruční dobu neuchovalo své funkce a výkonnost (záruka).
Lhůta pro uplatnění reklamace zboží vadného při převzetí
Takovou reklamaci můžete uplatnit do 2 let od převzetí zboží. Vezměte však na vědomí, že s výjimkou záruční reklamace (viz níže) se za vadu zboží považuje pouze taková vada, kterou mělo zboží již v okamžiku převzetí z Vaší strany. Vadou věci není opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním.
Záruční reklamace
Vyskytne-li se na zboží vada v záruční době, můžete jej před uplynutím záruční doby reklamovat. I zde platí, že opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním není vadou.
Reklamaci můžete uplatnit zejména:
- elektronickou poštou na adrese 4legscz@gmail.com,
- telefonicky na telefonu: +420 776483026,
- osobně na prodejně 4LEGS, adresa: Květnová 3, Odolena Voda 25070
- poštou na adresu: Květnová 3, Odolena Voda 25070
Při reklamaci můžete dle své volby požadovat buďto:
a) dodání nové věci bez vady, nebo
b) opravu věci.
Jestliže je však Vámi zvolená varianta neproveditelná, nebo ve srovnání s druhou variantou nepřiměřeně nákladná, jsme oprávněni vyřešit Vaší reklamaci druhým z uvedených způsobů.
V případě uplatnění reklamace na prodejně s Vámi pracovník prodejny reklamaci sepíše a vydá Vám písemné potvrzení, ve kterém uvede datum uplatnění reklamace, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace požadujete a Vaše kontaktní údaje pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. V případě uplatnění reklamace komunikací na dálku Vám bude potvrzení s obdobnými údaji zasláno formou sms nebo e-mailem.
Vaše reklamace bude vyřízena do 30 dnů ode dne jejího uplatnění. O vyřízení reklamace budete vyrozuměni, zpravidla formou sms, telefonického hovoru, nebo e-mailem.
V případě, že stejné nové zboží již nemáme, nebo jej nelze opravit, a nebudeme moci vyřídit Vaší reklamaci některým z výše uvedených způsobů, máte právo buďto na přiměřenou slevu z kupní ceny (je-li vada nevýznamná), nebo odstoupit od smlouvy (je-li vada významná).
JAK PŘEDAT ZBOŽÍ PŘI ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY NEBO PŘI REKLAMACI
Donesení na prodejnu 4LEGS
- po telefonické domluvě (+420776483026) je možné rovnou odnést zboží na prodejnu 4LEGS, Květnová 3, Odolena Voda 250 70;
- pokud jste učinili odstoupení od smlouvy nebo reklamaci písemně, vyčkejte prosím na potvrzení, popř. kontaktujte 4legscz@gmail.com, nebo +420 776 483 026;
- na prodejnu s sebou přineste vytištěný daňový doklad ke zboží.
Zasláním prostřednictvím společnosti Zásilkovna s.r.o.
- adresa: 4LEGS, Květnová 3, Odolena Voda 250 70
1.3.2024
Jiří Lubas
4LEGS
PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát: 4LEGS, Květnová 3, Odolena Voda 250 70
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Zboží, které je reklamováno: |
|
Popis vad Zboží: |
|
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy: |
|
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis: